سایت خبری راه اترک

تنها سایت خبری دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراوه تپه

سایت خبری راه اترک

تنها سایت خبری دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراوه تپه

به نام خدا
با سلام
سایت راه اترک با دامنه www.rahatrack.ir به مدت بیش از 10 سال در عرصه خبر فعالیت دارد.

خبر خوش برای اهالی قازانقایه

رضا جامی | شنبه, ۱۹ آذر ۱۴۰۱، ۱۱:۰۹ ب.ظ

مشکل مردم با منابع طبیعی در خصوص زمینهای تصرفی فقط با 10 درصد به شکل قسطی، حل می شود.

به گزارش راه اترک، مشکل اهالی دهستان پالیزان در خصوص زمینهایی که منابع طبیعی مدعی مالکیت آن زمینها به نفع دولت است و مردم معتقدند که سالهاست در آن زمینها ساکن هستند در دولت سیزدهم حل می شود.

خبرگزاری ایرنا به نقل از رئیس کل دادگستری استان گلستان این خبر خوش را منتشر کرده است.

ایرنا در این خصوص نوشت:رییس کل دادگستری گلستان با اعلام رفع مشکل اراضی تصرفی روستاییان استان گفت: آندسته از اهالی روستاهایی که برای تصرف اراضی خود با منابع طبیعی و آبخیزداری مشکل دارند، می‌توانند با پرداخت ۱۰ درصد بهای زمین تصرفی به قیمت کارشناسی نسبت به دریافت سند مالکیت اقدام کنند.

ایرنا در خصوص افرادی که توان مالی کمی دارند و یا مقدار زمینهای آنها زیاد است هم نوشت: حیدر آسیابی روز پنجشنبه در جلسه حفظ حقوق بیت المال گنبدکاووس افزود: روستاییانی که پس از پیروزی انقلاب و در حریم روستا، اراضی متعلق به منابع ملی را در تصرف خود داشتند و هم اینک پرونده حقوقی در محاکم قضایی دارند، تا هزار مترمربع مساحت با پرداخت ۱۰ درصد و بیش از هزار متر مربع با پرداخت ۴۰ درصد قیمت کارشناسی آن در اختیار داشته و برای آن سند مالکیت دریافت کنند.

وی اضافه کرد: افرادی که تمکن مالی دارند با پرداخت مبلغ تعیین شده می‌توانند سند مالکیت دریافت کنند و افرادی که تمکن مالی لازم ندارند می‌توانند به صورت اقساط یا اجاره ۹۹ ساله نسبت به خرید زمین تصرفی خود اقدام و پس از پایان اقساط سند دریافت کنند ضمن اینکه به این افراد اجازه ساخت و ساز داده می‌شود.

آسیابی ادامه داد: این تصمیم شورای حفط حقوق بیت المال گلستان در راستای ماده چهار قانون تولید و ساماندهی مسکن روستایی و با توجه به محرومیت مناطق روستایی استان بویژه در مناطق مرزی و دور افتاده و به منظور جلوگیری از مهاجرت آنها اتخاذ شده است.

انتهای پیام/

  • رضا جامی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی